Klasa VIII
Temat: Ekosystem i zależności pokarmowe.
Uczeń
potrafi:
- przedstawić strukturę troficzną ekosystemu,
- rozróżnić producentów, konsumentów (I-go i dalszych rzędów) i destruentów,
- analizować zależności pokarmowe (łańcuchy pokarmowe i sieci troficzne).
- rozróżnić producentów, konsumentów (I-go i dalszych rzędów) i destruentów,
- analizować zależności pokarmowe (łańcuchy pokarmowe i sieci troficzne).
1. Ekosystem - zbiór elementów ożywionych i nieożywionych, które wzajemnie
na siebie wpływają. Przykładem ekosystemu może być las.
na siebie wpływają. Przykładem ekosystemu może być las.
źródło: "Tajemnice lasu"GMP Oficyna Wydawnicza Poznań
wiadomości na temat ekosystemu oglądając film pt. "Życie lasu - bogactwo przyrodnicze" https://www.youtube.com/watch?v=awlwB3-r9eU
od początku do 1.30 minuty oraz od 24.29 minuty do końca.
Dla chętnych i zainteresowanych bez ograniczeń.
3. Na podstawie filmu i treści z podręcznika wiesz, że biotop to nieożywione środowisko
w jednym czasie powiązane siecią zależności .
Należą do nich: producenci, konsumenci i reducenci (destruenci) -
a ostatnim konsumenci ostatnich rzędów i reducenci.
Zwierzęta roślinożerne to konsumenci I rzędu a drapieżniki to konsumenci II
i kolejnych rzędów.
źródło: http://www.biologia.net.pl/ekologia/zaleznosci-pokarmowe-w-biocenozie-producenci-konsumenci-reducenci.html
5. Zależności pokarmowe - sieć pokarmowa w lesie.
zostały zaprezentowane w zamieszczonym w pkt 2 filmie, w którym zaprezentowano
producentów, konsumentów różnych rzędów i wskazano na szczególną rolę reducentów
(destruentów), które żywią się martwą materią organiczną, powodując jej rozkład
do prostych związków nieoranicznych (które poznałeś na lekcjach chemii).
zostały zaprezentowane w zamieszczonym w pkt 2 filmie, w którym zaprezentowano
producentów, konsumentów różnych rzędów i wskazano na szczególną rolę reducentów
(destruentów), które żywią się martwą materią organiczną, powodując jej rozkład
do prostych związków nieoranicznych (które poznałeś na lekcjach chemii).
źródło: podręcznik Puls życia klasa 8 Wydawnictwo Nowa Era
6. W zeszycie przedmiotowym zapisz temat lekcji. Uczniowie, których zeszyty ćwiczeń
pozostały w szkole wykonują pisemnie w zeszytach przedmiotowych
zadanie 1 i 2 str. 120 z podręcznika do biologii Puls życia.
Uczniowie, którzy posiadają zeszyty ćwiczeń w domu wykonują zadania w zeszycie ćwiczeń
- zadanie 1 i 2 str. 69 oraz 6a), 6b) str.71.
pozostały w szkole wykonują pisemnie w zeszytach przedmiotowych
zadanie 1 i 2 str. 120 z podręcznika do biologii Puls życia.
Uczniowie, którzy posiadają zeszyty ćwiczeń w domu wykonują zadania w zeszycie ćwiczeń
- zadanie 1 i 2 str. 69 oraz 6a), 6b) str.71.
oraz
zadanie do przesłania .....
zadanie do przesłania .....
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz