Uczeń potrafi:
- analizować wpływ człowieka na różnorodność biologiczną,
- uzasadnić konieczność ochrony różnorodności biologicznej.
1.Z przyrody pozyskujemy między innymi: pożywienie, wodę, paliwa kopalne, materiały budowlane itp. Wszystkie wykorzystywane przez nas elementy przyrody nazywamy zasobami przyrody. Zasoby przyrody można przedstawić w różny sposób.
Na temat zasobów odnawialnych i nieodnawialnych możesz dowiedzieć się więcej
z podręcznika na str. 152.
2. W jaki sposób zasoby odnawialne się odtwarzają? Czy i kiedy zasoby przyrody są
w stanie odtworzyć się? - dowiesz się z podręcznika str. 152.
3. Skutki niewłaściwej eksploatacji wyczerpywalnych zasobów przyrody:
źródło: Puls życia klasa 8 Wydawnictwo Nowa Era
Postaraj się, wykonać w zeszycie ćwiczeń zadanie 1 i 2 na str.87.
na str. 154-155.
5. Dlaczego należy chronić przyrodę?
6. O tym jak każdy z nas może chronić przyrodę, przeczytaj w podręczniku na str. 156.
7. Zrównoważony rozwój zakłada korzystanie z zasobów przyrody w sposób,
który nie spowoduje ich wyczerpania oraz degradacji środowiska. Racjonalne
gospodarowanie zasobami przyrody jest ważnym elementem zrównoważonego rozwoju.
8. Już wiesz, że należy racjonalnie gospodarować zasobami przyrody.
Postaraj się sprawdzić swoje wiadomości i umiejętności odpowiadając ustnie
Postaraj się sprawdzić swoje wiadomości i umiejętności odpowiadając ustnie
na pytania 1 i 3 w podręczniku na stronie 156.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz